The Besson couple divorce. To protect her son from a father she accuses of violence, Miriam asks for exclusive custody, but the father says his son has been turned against him. The judge, unsure, grants a shared custody. Julien, a hostage between his parents, will do everything to prevent the worst.
The experience of divorce and its many ripple effects of dissolution are rarely seen from a child’s point-of-view in cinema. Xavier Legrand’s award-winning debut film does exactly that with this stirring tale of a family shattering amidst a domineering patriarch. A heartrending study of control.