Kalighat Fetish
The film attempts to negotiate with the duality that is associated with the ceremonial veneration of the Mother Goddess Kali- the presiding deity of Calcutta.
Through three distinct vignettes capturing the Kali worship rituals, Kalighat Fetish surveys the duality of urban Indian landscapes that are rapidly evolving yet stuck in time. Ashish Avikunthak’s inspired use of traditional, ritualistic music adds a captivating rhythm to this short.