Kings of the Road
A roving film projector repairman saves the life of a depressed psychologist who has driven his car into a river. They end up on the road together, traveling from one rural German movie theater to another. Along the way, the two men, each running from his past, bond over their shared loneliness.
A landmark film from the New German Cinema, Wenders’s iconic road movie offers up a cool portrait of post-war Germany—and its cinemas—through two lonely, sensitive souls. Photographed in sumptuous black-and-white by legendary cinematographer Robby Müller, the film was also dedicated to Fritz Lang!