Knife in The Heart of Europe
Kaliningrad, a Russian enclave planted like a knife in the heart of Europe. Camera in hand, the filmmaker retraces his grandfather’s path. As the stroll progresses, encounters follow one another, flashes of lives suspended in the shadow of war and censorship.