Following her mother’s death, 16-year-old Junie changes high school mid-year and finds herself in the same class as her cousin Mathias, who introduces her to his friends, who all seem to want to date her.
An adaptation of La Princesse de Clèves, Madame de Lafayette’s famed novel of romance amongst aristocracy, La Belle Personne relocates the action to a modern day high school. Existential doom paired with the entrancing beauty of Louis Garrel & Léa Seydoux animate this beguiling look at young love.