La Chimera
In 1980s rural Italy, English archaeologist Arthur aids a ragtag group of local graverobbers to find ancient tombs filled with valuable artefacts. But Arthur, who mourns the loss of his love, Beniamina, uses the digs to search for the door to the afterlife, where he imagines reuniting with her.
Met with exuberant critical acclaim, Alice Rohrwacher’s fourth feature is abundant with the treasures of a bygone Tuscany. With a handsome Josh O’Connor and the iconic Isabella Rossellini leading a charming troupe of graverobbers and rascals, this mythic yet earthy romance casts a beguiling spell.