At a boarding school specialising in sports, Camille, a young boxing star recently crowned French champion, is narrowly saved from a fatal accident by his best friend Matteo. As anxiety slowly gnaws away at him, he begins to question his passion for boxing and his close friendship with Matteo.
In Valery Carnoy’s gritty debut feature, the volatile world of junior boxing is stripped down to its core strictures: discipline, obedience, and sacrifice. Making space for the liberating power of imagination, Wild Foxes tempers the grueling demands of competitive sports with adolescent camaraderie.