In a collapsing Caracas, Adelaida buries her mother and returns home to find it seized by a violent militia. As society crumbles around her, she must risk everything—even her identity—to survive.
Set against the violent political discord of 2017, this powerful Venezuelan drama distills an atmosphere of fear and paranoia into thrilling scenes of tenacious survival. Reckoning with an absence of heroism, It Would Be Night in Caracas holds onto small flashes of resistance in dystopian darkness.