Lolita
Humbert Humbert, a British professor coming to the US to teach, rents a room in Charlotte Haze’s house and ends up falling in love with her 14-year old daughter, Lolita. Although he hates Lolita’s mother, he finds that the only way to be close to Lolita is by marrying her.
How did they ever make a movie of Lolita? Erring closer to its source material than Stanley Kubrick’s 1962 film, Adrian Lyne takes and transfigures the dark, lyrical splendour of Nabokov’s prose to the screen. Scored by Ennio Morricone, it stars a pitch-perfect Jeremy Irons and Dominique Swain.