Love & Friendship
Young widow Susan Vernon visits her in-laws’ estate while waiting for social chatter about her personal indiscretions to pass. While there, she decides to secure a husband for herself and her reluctant daughter. Enlisting the help of an old friend, she attracts the attention of many interesting men.
American sophisticate Whit Stillman followed his comeback Damsels in Distress with a film at once unexpected and oh-so-fitting. With his delicious adaptation of Jane Austen, he proves as adroit at chronicling the wry social scheming of the Regency as he did young Manhattanites and disco revelers.