Made in England: The Films of Powell and Pressburger
Martin Scorsese celebrates the enduring legacy of visionary writer-directors Michael Powell and Emeric Pressburger—two of British cinema’s greatest filmmakers. With a treasure trove of clips and rare archival footage, Scorsese investigates the duo’s bold genius and colossal impact on cinema history.
The Red Shoes, Black Narcissus, A Canterbury Tale, and so much more—Powell and Pressburger were a legendary filmmaking duo. With superfan Martin Scorsese leading viewers on a personal journey through the work of these cinematic titans, Made in England is a rousing introduction to a visionary oeuvre.