Magnificent Obsession
Reckless playboy Bob Merrick crashes his speedboat, requiring emergency attention from the town’s only resuscitator, while Dr. Phillips dies waiting for the life-saving device. Merrick then tries to right his wrongs with the doctor’s widow, Helen, falling in love with her in the process.
Douglas Sirk’s 1950s Technicolor melodramas reach new heights of rococo opulence with this ecstatic ballad of chance and devotion. Rock Hudson’s many-hued performance embodies the film’s kaleidoscopic span, skirting the raffish and the saintly in the first of his iconic collaborations with Sirk.