Memoir of War
It’s 1944 France, and Marguerite is part of the French Resistance along with her husband. When he is deported to Dachau, she befriends a Nazi collaborator to learn of her husband’s whereabouts. But as the months wear on with no news, Marguerite must begin the process of confronting the unimaginable.
Bringing the words of Marguerite Duras’ eponymous book to the screen, Memoir of War is a somber and enigmatic account of the writer’s restless psychological turmoil following her husband’s deportation. Lauded with 8 César nominations, this drama is superbly carried by a mesmerising Mélanie Thierry.