Model
In New York, models juggle the competing demands of various jobs: TV commercials, runway shows, and magazine spreads for luxury and consumer brands. Working alongside photographers and agency executives, they hustle in a high-pressure advertising industry where art and commerce collide.
Peering behind the glossy allure of commercial advertisements, Frederick Wiseman casts a sensitive eye on a covetable yet misunderstood profession. A reflection of the ravenous appetites of the public, this glamor machine converts the mundane into larger-than-life fantasies—just like cinema itself.