Moonage Daydream
Never-before-seen material from David Bowie’s personal archive traces the shape-shifting career of the pop music icon. From his early glam-rock period to his years spent in West Berlin, the footage surveys his myriad creative endeavors, and his totemic cultural legacy.
Matching its subject’s ecstatic otherworldliness, this electric film explodes music documentary conventions with psychedelic abandon. Through experimental, collage-like editing techniques, director Brett Morgen weaves Bowie’s own visual art into the frame—and with it, his chameleonic spirit.