Rural police officer Cruz investigates the bizarre case of a headless woman’s body found in a remote region by the Andes Mountains. David, the husband of Cruz’s lover Francisca, becomes the prime suspect and is sent to a local mental hospital. David blames the crime to the “Monster”.
Mixing libidinal imagery with Lovecraftian horror while also upending police procedural conventions, Alejandro Fadel’s mystery is an unpredictable and bracing ride. Multiple homicides and primeval terrors are unleashed on the Andes in this grisly and philosophical genre-bender of a thriller.