Mulheres: Uma outra história
Footage from 1986 to 1988 shows crowds at government assemblies and street protests campaigning for women’s rights. Often making direct appeals to the filmmaker, people speak of democratic processes, new legislation, and how some—yet not all—women are able to participate increasingly in public life.
In this always noisy, often joyful documentary, the unwavering intersectionality of Eunice Gutman’s feminist project is at its most impressive. Uniting on common issues while still accommodating for difference, a collective political voice emerges in Mulheres that is impossible to ignore.