Mulholland Drive
Blonde Betty Elms has only just arrived in Hollywood to become a movie star when she meets an enigmatic brunette with amnesia. Meanwhile, as the two set off to solve the second woman’s identity, filmmaker Adam Kesher runs into ominous trouble while casting his latest project.
Initially conceived as a TV pilot, only to be transformed into a feature film, Mulholland Drive is an uncorked lightning-in-a-bottle of Hollywood fantasies, baroque emotions, and noir dreamscapes. David Lynch’s surreal puzzle box unfolds a bewitching story of love and revenge in the City of Angels.