My Name Is Kahentiiosta
Bureaucracy is another channel for systemic prejudice in this portrait of an ardent protestor, maligned for her Mohawk name. Giving voice to one individual who set aside pacifism to protect an endangered environment and her people, this short resonates with historic fights for self-determination.