No Sad Songs
Canada, 1985. The LGBT+ community reacts to the AIDS crisis. Jim Black, 37, talks to the camera about his views on the premature death in store for him. Meanwhile, Catherine Hunt, who has a brother in the U.S. with the illness, discusses the values such a crisis brings out in families and friends.
One of the first documentaries about the AIDS crisis, Nik Sheehan’s landmark debut honors the staggering resilience of HIV-positive people, then shunned by the government, the media, and the general public. A heartfelt portrait of queer solidarity, collectively expressed through art and activism.