On Becoming a Guinea Fowl
On an empty road in the middle of the night, Shula stumbles across the body of her uncle. As funeral proceedings begin around them, she and her cousins bring to light the buried secrets of their middle-class Zambian family.
Following the critical acclaim of I Am Not a Witch, Rungano Nyoni stuns with this confident second feature. Contemplating Zambian traditions and family dynamics with respect and a dose of dry humour, this surreal, intriguing film builds into an engrossing story of buried memories.