Only God Forgives
Julian, a drug-smuggler thriving in Bangkok’s criminal underworld, sees his life get even more complicated when his mother arrives from the US. Thirsty for vengeance, she compels him to find and kill whoever is responsible for his brother’s recent death, who was killed after murdering a young woman.
Continuing his sublimely minimalist collaboration with Ryan Gosling after the sharkskin-sleek Drive, Nicolas Winding Refn returned with his most controversial feature to date. A dangerous, exoticized mash-up of spirituality, Shakespeare, and hyper-violence, Only God Forgives is a blast of pure pulp.