Paranoid Park
An unsolved murder at Portland’s infamous Paranoid skateboard park brings detectives to a local high school. 16-year-old skater Alex decides to say nothing and gets into a moral odyssey where he must not only deal with the pain and guilt but also the consequences of his own actions.
After Gus van Sant won the Palme d’Or for Elephant, he returned to the lives of teenagers—and again took their melancholy, lethargy, and forms of fleeting escape seriously. Skateboarding is the through line in a dreamlike, mysterious story, drifting gradually toward movements of ineffable beauty.