Pig
Following the death of his wife, a truffle hunter and former chef has given up everything and lives alone in the Oregonian wilderness. But when his beloved truffle foraging pig is kidnapped, he returns to his past in Portland and teams up with a young man to find her.
Eschewing the manic, maximalist register that has become his métier, Nicolas Cage delivers a haunted meditation on grief and loss in Michael Sarnoski’s anguished thriller. Quietly subverting revenge-movie tropes, Pig patiently hangs up its knives to reveal a soulful paean to acceptance and change.