In late 18th century France, painter Marianne is commissioned by a countess to paint the wedding portrait of her daughter Héloïse. While posing as her hired companion, Marianne is instructed to complete the portrait in secret. However, intimacy and attraction begin to blossom between both women.
Céline Sciamma turns the male gaze over its head to present its female version: a feminist tale of lesbian desire, aching romanticism, and creative collaboration. The result is an instant classic, glistening with sumptuous images and an unforgettable duo: Adèle Haenel and Noémie Merlant.