Prague's Girl
In Andree Lucini’s documentary, what begins as a gentle portrait of an ordinary Czech grandmother gradually reveals harsh truths about generational trauma. Through familial anecdotes and faded photographs, this engrossing short traces the jagged contours of an immigrant’s life in postwar Italy.