Purple Noon
Wealthy Mr Greenleaf hires Tom Ripley to bring back his son Philippe from Italy to the US, as he fears that he is squandering his inheritance. However, when Tom becomes attracted to Philippe’s lifestyle and girlfriend, his intentions take a lethal turn as he decides to take on Phillipe’s identity.
Before Matt Damon, Dennis Hopper, and Andrew Scott, there was Alain Delon: the first actor to portray Patricia Highsmith’s talented Tom Ripley on screen. Murder and deception are on the menu in this queer-coded thriller, which takes to Italy for a sun-baked sojourn with the beautiful and the damned.