Red Peony Gambler
The iconic blueprint for female-led yakuza films, the Red Peony Gambler series honors the wayfaring origin of the yakuza, while paving a new path for the traditionally male-dominated genre. A smash hit upon release, this first installment propelled the radiant yet stoic Sumiko Fuji to movie stardom.