Two years after a tragic shipwreck that devastated their small fishing community, a village on the Galician coast of Spain decides to revive their traditional music ensemble and compete in the annual regional music contest.
Sounding an amiable serenade to the reparative power of music, Band Together feels like a folk song: sincere and rousing. With each defiant hit of the tambourine, the film cheers on the resilience of ordinary people standing tall against disaster, recognizing heroes in the triumphant round.