Scarlet Street
When the timid, middle-aged Chris Cross rescues a street-walking bad girl named Kitty from the gutters of Greenwich Village, he plunges headlong into a whirlpool of lust, larceny, deception, and revenge.
A crown jewel of Fritz Lang’s Hollywood years, Scarlet Street is film noir at its darkest and most dangerous: a simmering drama of crime and desire, rich in complexity and thrillingly uncompromised. Edward G. Robinson was never better, and Joan Bennett is a deliciously sleazy femme fatale!