Scenes from a Sketchbook
This film is Inspired from the tinted brush drawings of Nainsukh that had highly finished details; the remaining page was left starkly blank, exposing the corrections, under drawings and the paper.
Amit Dutta whimsically blends unused takes from his other works, minimalistic drawings, and the sounds of a film projector and editing machine to present an inventive reflection on the act of creating art. This experimental short is a befitting companion to his most noted work Nainsukh.