Sexy Beast
Gal Dove, a retired safe-cracker, is living the good life on the southern Spanish Coast. One day his past appears in the form of former associate Don Logan, whose reputation as the most psychopathic gangster in the London underworld is a sign of very bad things to come.
Jonathan Glazer’s debut casts an offbeat look at English ex-pats in Spain in this eerie yet extravagant take on the Brit-flick. Perfectly capturing the sleazy sheen of Costa del Sol’s criminal underworld, Sexy Beast’s cast of gangsters and geezers boasts a brilliant Ben Kingsley and Ray Winstone.