Shame
New Yorker Brandon lives in a high-rise apartment and has a well-paying job. He is also a sex addict who hides his shame behind this facade of respectability. The unexpected arrival of his wayward sister threatens to unravel everything.
Michael Fassbender took the Best Actor prize in Venice for his emotionally wounding portrayal of a sex addict in Steve McQueen’s shattering examination of self-loathing and urban isolation. With acute formal deliberation, Shame anatomises follies of the flesh as a means to interrogate the soul.