Shaun of the Dead
At nearly 30, Shaun drifts through life between his friends, his flat, and the local pub, leaving little space for his girlfriend Liz. When Liz breaks up with him, he resolves to put his life back on track—just as a zombie outbreak turns London into chaos.
Ingenious auteur Edgar Wright and his charming company of actors premiered their talents on the big screen with this lovingly grotesque tribute to Romero’s zombie cinema. Delivering pure comedy and ecstatic gore in equal measure, Shaun of the Dead endures as a timeless cocktail of genre filmmaking.