Showing Up
In Portland, sculptor Lizzy prepares for an upcoming exhibition while navigating daily frustrations—from her artist-landlord’s distractions to family pressures and a wounded pigeon. As the show approaches, tensions quietly mount in her carefully balanced life.
Sculpting from a creative life and its stubborn interruptions, Kelly Reichardt’s critically adored film models the fine art of understatement. Allowing Michelle Williams the rare pleasure of a performance that grumbles in an introverted minor key, Showing Up deals in small yet profound epiphanies.