Take Care of Your Scarf, Tatiana
Sometime in the mid-sixties, Southern Finland. Two misfits, Valto and Reino, hit the road in a black Volga. Along the way, they pick up two women, one Estonian and the other Russian. In spite of language barriers and the men’s incapability to approach the opposite sex, romance begins to brew.
A joyous 65-minute confection from Finnish auteur Aki Kauismäki, this period road movie is a delightfully absurdist, transnational comedy of miscommunication. Shot in shimmering monochrome, Take Care of Your Scarf, Tatiana takes a droll plunge into the headspace of the a 1960s Finnish everyman.