Taxibol
Driving around Cuba’s streets, Lav Diaz—the famous Filipino director—and Gustavo Flecha—a talkative Cuban taxi driver—find themselves discussing politics, migration, social conditions, and love. Touching on many personal stories and experiences, the duo creates portraits of their own countries.
Featuring Lav Diaz at his most candid, Tommaso Santambrogio’s formally inventive film unfolds like a cinematic sleight of hand. What begins as a fly-on-the-wall documentary dreamily shifts into a fictional narrative of guilt and solitude, shot in Ernest Hemingway’s grand former residence in Havana.