The Assault
In war-torn Algiers, four terrorists hijack an Air France Airbus bound for Paris– foreboding doom for all passengers on board. They demand the liberation of their brothers in arms. Yet on their arrival in France, the elite French police force waits to avert tragedy and bring the crisis to an end.
Based on a real-life plane hijacking, this gripping French thriller favors a monochrome palette that mirrors the historic live TV broadcast of the event, lending The Assault a déjà-vu authenticity. The unimaginable terror and tension, shot in tight closeups, will keep you on the edge of your seats.