The Babadook
Horror as a genre has long facilitated some of the most deeply felt renderings of loss in cinema. With her acclaimed film The Babadook, director Jennifer Kent picked up this mantle with a chilling treatise on the many shapes grief can take, and the battle that is motherhood. A modern horror classic.