The Battle of Chile: Part III
Amid US-backed industrial strikes that threaten to grind Allende’s Chile to a halt, workers and peasants take counteraction, defying imperialism and supporting the socialist government. Uniting to exercise “popular power,” these citizens organize local groups and keep the nation’s cogs turning.