The Beast
In the near future where emotions have become a threat, Gabrielle finally decides to purify her DNA in a machine that will immerse her in her past lives and rid her of any strong feelings. She then meets Louis and feels a powerful connection, as if she had known him forever.
Inspired by a Henry James parable, Bertrand Bonello’s arresting odyssey stars Léa Seydoux and George MacKay in an epoch-spanning tale of doomed love. Awash with dread, desire, and loneliness, The Beast alternates between sci-fi, melodrama, and horror, capturing the paralyzing fear of the unknown.