The Beat That My Heart Skipped
Tom is 25 and seems to be following in the tracks of his father, a corrupted real estate agent. But an unexpected encounter brings him to think he could be the talented solo pianist he always wanted to be, as his mother was. He keeps working in real estate but starts preparing for an audition.
The dextrous Jacques Audiard (A Prophet) grabs the American crime film by the collar and gives it a very French twist in this dazzling remake of James Toback’s Fingers. The result is an irresistible cocktail of loose rhythms and tightly wound men, conjuring Paris’s fatalistic crime underworld.