The Criminals
As night falls in a small town in Anatolia, Emre and Nazlı, a young couple, look for a room to make love. They are rejected from the hotels because they do not have a marriage certificate. When they think they have found a trick, the situation quickly gets out of hand.
A Jury Prize-winner at Sundance, Serhat Karaaslan’s nocturnal tale of two young lovers shows that intimacy is not a private matter in a sex-obsessed society. In this engrossing short, Karaaslan’s signature tone is both sardonic and sincere, resulting in an acute portrait of conservative hypocrisy.