The Edge of Heaven
The lives of six German-Turkish immigrants are drawn together by circumstance: An old man and a sex worker forging a partnership, a young scholar reconciling his past, two young women falling in love, and a mother putting the shattered pieces of her life back together.
Starring the great Hanna Schygulla (The Bitter Tears of Petra von Kant), Fatih Akin followed up his Golden Bear-winner Head-On with this intricate drama. Though split between Germany and Turkey, Akin’s intertwining narratives bridge the gaps between these nations and their cultures.