The Eternal Daughter
Julie, a filmmaker out of inspiration, retreats with her elderly mother to a secluded manor in the English countryside — a place her mother once knew in her youth. Julie is soon unsettled by the strange atmosphere and a growing sense that an unspeakable secret haunts the house.
Doors creak and things go bump in the night in The Eternal Daughter, but the ghosts of Joanna Hogg’s haunted-house film are as poignant as they are chilling. Tilda Swinton’s bravura dual performance brings to life a fraught familial bond, as untold regrets and stifled memories linger in the walls.