The German Doctor
Patagonia, 1960. A German doctor meets an Argentinean family and follows them to a town where the family will be starting a new life. The family welcomes the doctor into their home and entrust their young daughter to his care, not knowing that he is one of the most dangerous criminals in the world.
Adapted from her own novel, Lucía Puenzo (XXY) ambitiously explores six months in the life of Nazi war criminal Josef Mengele, in exile in Argentina. A body-horror drama that, in dealing with human experimentation and eugenics, offers interesting insights into the lives of Indigenous people.