The Gold Rush
The Little Tramp heads to Alaska to try his luck at searching for gold. In this vast landscape packed with avalanches, the incomparable Tramp seeks his fortune, but faces more than he bargained for when he’s forced to deal with blizzards, criminals, and falling in love.
Charlie Chaplin’s most celebrated film of the 1920s is a comedy cornucopia, with one iconic moment after another. At the time, audiences so loved the famous “roll dance” that some theaters reportedly rewound the film just to play it again, and you may be tempted to do the same.