The Grand Siege
Berna Tuna, a renowned academic has just died. Her husband Macit will take this opportunity to face past wrongdoings and reconnect with his long-neglected daughter İpek.
A darkly humorous elegy for a fading republic, Sinan Kesova’s striking feature debut undermines illusions of legacy, progress, and paternal authority. With biting precision and tragic irony, The Grand Siege excavates the ruins of a nation and observes a man clinging to a past that no longer holds.