The Idol
A film about the popular Palestinian singer Mohammad Assaf, from childhood to adulthood, and his life in Gaza until he won the Arab idol.
Award-winning director Hany Abu-Assad’s leap to Hollywood with The Mountain Between Us was forecast by the enormous success of The Idol, a charming and thoroughly engrossing biopic of the Palestinian singer who won “Arab Idol.” We hope more diverse voices can be given new opportunities.