The Invisible Life of Euridice Gusmão
Rio de Janeiro, 1950. Euridice and Guida are two inseparable sisters. Each has a dream: becoming a renowned pianist, or finding true love. Because of their father they are forced to live without one another. Separated, they take control of their destiny, while never giving up hope of being reunited.
In this lush historical saga, Brazilian auteur Karim Aïnouz uses his flair for storytelling to craft a ravishing anti-patriarchal drama filled with deep, decades-spanning emotions. Winner of the Un Certain Regard Award at Cannes, Invisible Life is a resonant, beautifully-shot tale of sisterly love.